Pirkanmaan tietojenkäsittely-yhdistys ry

Tiedote 1.4.2019: Pitkyn kampanja: VIETÄ TIETOKONEETON NÄÄS ILTAPÄIVÄ NYT MAANANTAINA!

Julkaisuvapaa 1.4.2019

VIETÄ TIETOKONEETON NÄÄS ILTAPÄIVÄ NYT MAANANTAINA!

KELLO 12-19 KAIKKI MUKAAN TALKOISIIN ILMASTONMUUTOKSEN VOITTAMISEKSI!

Tietokoneet kielletty

ICT is considered harmful. Mikään muu ihmisen keksintö/toiminta maailmanhistorian aikana ei ole aiheuttanut yhtä paljon turhaa työtä, ajan hukkaa, korjauksia, ärtymystä, avioeroja, alkoholismia ja itsemurhia. Siis kuin tietokoneet, nuo vihonviimeiset työnteon hidasteet ja verenpaineen nostattimet. Ja nyt vielä ne mokomat härvelit lämmittävät ilmastoakin niin että hiihtäminen ei meinaa onnistua enää helmikuussa.

Toissapäiväinen "Earth Hour" oli ihan kiva pikkujuttu, mutta sen konkreettiset ansiot ilmastonmuutoksen torjunnassa ovat kuin tietotyöläisen hikipisara Näsijärvessä. Taikka yhtä hyödyllistä kuin sympatisoisi NaamaKirjassa (FB) kaukomaiden nälkää näkeviä pikkulapsia.

Viimeaikaisten amerikkalaisten tutkimusten mukaan tietokoneet ovat ilmastonmuutoksen suurin syy ja aiheuttaja. Siispä Pitky kannustaa kaikkia viettämään tänään 1.4.2019 TIETOKONEETTOMAN NÄÄS ILTAPÄIVÄN (Älä käytä tietokonetta-iltapäivä) kello 1200-1900. Tuona päivänä kaikki vastuulliset ja valveutuneet kansalaiset pidättäytyvät kaikenmoisten komputaattorien käytöstä, sen sijaan ihmiset tervehtikööt viereisen työhuoneen (työaikana) ja asunnon (vapaa-aikana) lajitovereita, sekä tehköön tehokasta työtä mm. järjestämällä vanhat paperitulosteet työpöydällä ja arkistokaapissa, sekä pyyhkimällä pölyt kirjahyllynsä kirjoista (jos kirjoja on...).

Valistuneimmat, turmeltumattomimmat ja boheemeimmat yksilöt voivat käyttää TIETOKONEETTOMAN NÄÄS ILTAPÄIVÄN innovointiin, siis käyttävät kapasiteettiaan lähes täysipainoisesti parempien työtapojen ja uusien liikeideoiden kehittelyyn. Siksi tämä TIETOKONEETON NÄÄS ILTAPÄIVÄ antaa edes lyhyen tauon kansalaisille ottaa foliohattu pois päästä ja tilaisuuden tehdä jotakin hyödyllistä. Tästä iltapäivästä voi alkaa
kansallisen kilpailukyvyn noususuunta.

Mikäli olet sellainen omaan napaasi tuijottaja, joka ei halua mitenkään ottaa osaa maailmanlaajuisiin ihmiskunnan ekosystematiikan pelastustoimiin, siis sammuttaa tietokonettasi, niin sammuta edes palomuuri täksi maanantai-iltapäiväksi.

Ennenvanhaan kaikki oli hyvin, totesi kompuutteripsykoloogian rohvessori D. D. Ram. Nykyinen komputaattorien lähettämä aliavaruussäteily kaiken muun viheliäisyyden lisäksi näivettää ihmisten aivoja. Mitä ohuempi pääkallon luukerros on (nuoret !), sitä enemmän aivojen ydinosat surkastuvat (tulos: sileät ja kirkkaat aivosolut).

On myös todettu ruåtsinmaalaisissa kenttäkokeissa, että on terveyttä edistävää fysiologista ja psyykkistä touhuamista sekoittaa välillä oikeaa korttipakkaa, sekä pyöritellä käsissään oikeita noppia, sen sijaan että pelaisi ainoastaan niiden virtuaalivastineilla tietokoneistetuissa peliympäristöissä.

Tämä vetoomus paremman huomisen puolesta on tehty asiantuntemattomuuden suomalla varmuudella, tähdättynä vain ja ainoastaan tälle päivälle.

Artikkelilaji: